Dobrofanth 2004

Report z jedného z najstarších pravidelných LARPov na Slovensku, napísaný z pohľadu organizátora i hráča.

Pohľad organizátora

Za týmto dobrofanthom alebo ako to niektorí ľudia nazvali dobrovampom stála kopa roboty, tak asi ako za každou podobnou akciou. Testovali sa nové pravidlá, o ktorých sme nemali tušenie ako vypália. Už po príchode nás čakalo nemilé prekvapenie a to, že sprchy, ktoré mali byť vybavené, ešte stále neboli. Tento problém sa definitívne podarilo vyriešiť až v stredu a preto sa niektoré veci nestíhali tak, ako by sme si želali. Ešte pred samotnou hrou, v utorok doobeda sa konal šermiarsky turnaj, ktorého víťaz začínal hru s plamenným mečom. V utorok poobede sa hrala hra s názvom Capture the Flag. Víťazné mužstvo začínalo hru s 2 EXP a druhé mužstvo s 1 EXP na vytvorenie postavy navyše. Ja osobne som celú stredu strávil vytváraním postáv na hru, čo bolo značne vyčerpávajúce a preto do budúcna sa postavy určite budú vytvárať dopredu a tí, čo sa hry budú chcieť zúčastniť a prídu neohlásene budú hrať už hotové a slabšie postavy. Vo štvrtok sa začínala samotná hra. Už od 6.00 sme boli na nohách a pobehovali po lese a vyvesovali mortalov a vysádzali kvietky. K samotnej hre sa viac vyjadrím z pohľadu mojej hernej postavy. Čo ma však trocha mrzí je to, že bolo zistené porušenie pravidiel a to od osoby, od ktorej by som to nečakal a dokonca, že nedodržala ani trest na ktorom sa organizátori dohodli. Boli zistené a hlásené aj iné porušenia pravidiel a môžem vám zaručiť, že už mám pripravené nejaké riešenia. Mojou úlohou nie je vytvárať nepriestrelné pravidlá a podobne, ale garantujem, že podvodníkom bude zakázané hrať. Po skončení hry ma veľmi milo prekvapili Vratko a Krtko, ktorí pripravili krátke a milé poďakovanie nám organizátorom a každému dali nejaký darček. Vtedy som si uvedomil, že pre takýchto ľudí (myslím všetkých, čo tam boli ) sa oplatí pripravovať podobné akcie. Poslednú noc nám prekazil brutálny dážď ( zasa tí Tremeri ), avšak ja som bol vďačný, že počasie počas samotnej hry vydržalo. Na záver by som chcel poďakovať všetkým, ktorý sa hry zúčastnili a vytvorili tak nezabudnuteľné spomienky. Ak máte nejaké návrhy alebo pripomienky, ktoré sa týkajú pravidiel, samotnej hry alebo organizácie, tak ich pošlite jednému z organizátorov. Moja mailová adresa je www.parnasus@hotmail.com

Tommik

Pohľad jednej z postáv

Moje celé meno znie Abdul-al-Hasím a som upír z klanu Assamite. Do Prahy v roku 1649 som dorazil za veľmi pohnutých čias. Ako piata tradícia káže išiel som sa teda predstaviť Princovi pražskému, ktorého meno bolo Jozef Zvy. Od správcu Elýzia som sa dozvedel, že Princ zmizol. Mojou úlohou bolo vyšetriť vraždy, ktoré sa v uliciach pražských diali už dlhší čas. Mal som zistiť, či ide len o nejakého hrdloreza a urobiť s ním poriadky, alebo ak ide o schopného zabijáka s kódexom, tak mu navrhnúť prijatie do klanu. No skôr ako sa mi ho podarilo vypátrať, bol odhalený, odchytený a popravený radou primogénov. Za zmienku určite stojí krádež plamenného meča rovno spred elýzia, ktorý patril jednému z primogénov a to konkrétne Horaciovi z klanu Ventrue. S ním som sa okamžite dohodol na cene za hlavu zlodeja. Ten už o chvíľku ležal v prachu zeme. Tesne pred zvolaním rady si ma zavolal Alessandro a žiadal odo mňa odstránenie Maharala, primogéna Tremerského. Po krátkych rokovaniach sme sa dohodli na cene, avšak Alessandro mi zaručil, že Maharal nemá nijakú ochranu pred dreveným kolíkom. Maharala sa nám podarilo vylákať pod zámienkou, že viem, kde sa nachádza šém od goléma, ktorý Maharal tak úpenlivo a urputne hľadal. Ale Maharal tušil podraz, keď som ho napadol môj kolík sa rozpadol na prach nakoľko Maharalovi sa pred niekoľkými chvíľami podarilo vykonať rituál, ktorý ho takto ochránil. Ten okamžite použil svoju moc a donútil ma ustúpiť ( obedience ). Nasledoval urputný boj medzi Alessanrom a Maharalom. Ja som opustil miesto súboja a ponáhľal sa do Elýzia. Rada primogénov práve zasadala a ja som presvedčil Braggu, primogéna Nosferatského, aby som sa jej smel zúčastniť ako jeho consiglieri. Tu som objasnil prekliatnie mojej krvi a všetkým primogénom prisľúbil dodržiavanie tradícií. Takisto som prezradil meno Alessandra, nakoľko som jeho reči o žiadnej Maharalovej ochrane považoval za zradu a kontrakt som považoval za ukončený. Deň som strávil v Braggovom sídle. Na druhú noc sa už začali veci hýbať. Mne osobne sa podarilo skontaktovať s Pavelom Brejchalom z klanu Tzimitse. Ten pomocou jeho schopností vnikol do princovho sídla a získal okrem zaujímavých predmetov aj spôsob ako ovládnuť vlkodlaka. Okamžite sme sa dohodli, že to s tým vlkodlakom skusíme, a že vlkodlaka bude môcť Pavel použiť na svoje ciele, ale potom si ho beriem so sebou do Istambulu. Medzitým sa mi podarilo získať rituál na výrobu meča Samsir, avšak jediný kto to dokázal bol Maharal a ten bol po smrti. Počas druhej rady som sa prekecol bez toho, aby som bol vyzvaný a preto som bol vyhodený z primogénskej rady. Chvíľu som sa túlal ulicami Prahy a narazil som na Alessandra a jeho hordy, ktoré brázdili ulice pražské. Priamemu konfliktu som sa radšej vyhol. Tesne pred svitaním sme ešte porazili Zombiu, ktorú Alessandro poslal priamo pred Elýzium. Tej noci sa primogéni uzhodli na viacerých politikách, ale podstatné boli bloodhunt na Alessandra a Viliam Želetinského. Tretia noc už vzala rýchly koniec. Ja, Horacius, František Geher a jeho poskok sme zaútočili a porazili na Alessandra a v torpore dopravili do Elýzia, kde bol popravený. Viliam Želetinský, primogén toreádorský bol spolu s jeho klanom vyhnaný z mesta, lebo sa pokúsil zosadiť Princa Jozefa Zvy. U mňa došlo k menšej nezhode s Pavelom, a preto sa nám nepodarilo vlkodlaka získať. Za týchto okolností som opustil Prahu a vrátil sa do Istambulu. Neskôr som sa dopočul o nejakej veľkej bitke medzi Kamarillou a Sabbatom, čo zostala v Prahe. Sabbat vraj viedol biskup z klanu Tzimitse, Pavel Brejchal. Presný výsledok boja však zostal zahalený rúškom tajomstva. Vraj však v tejto bitke padol aj niekto z našho klanu.

Abdul-al-Hasím…Rafiq of the Khalif