Včasná registrácia? Včasná platba? Áno, áno, áno!

V tomto článku som zhrnula tri pohľady na registráciu a jej časové ohraničenie: z pohľadu organizátora, hráča a CP/pomocníkov.

Prečo ako organizátor spustiť registráciu čo najskôr a aj ju ukončiť v určený čas pred akciou?

Pred registráciou je nutné dostatočne informovať o zasadení hry, jej pravidlách, termíne a iných dôležitých údajoch hráčov, aby sa mohli rozhodnúť, či na hru chcú alebo nechcú ísť. Ale potom už by sa mali organizátori pokúsiť spustiť registráciou čo najskôr – hoci aj niekoľko mesiacov pred hrou.

Dôležité je aj motivovať hráčov, aby sa registrovali a to čo najskôr (čo nie je nikdy úplne jednoduché). Môžu to byť napríklad zľavy v platbe, bonusové balíčky, možnosť zvoliť si privilegovanejšiu postavu a pod.

Prečo chcem, aby organizátori spustili registráciu čo najskôr?

  • Musím vedieť, že budem mať dostatočný záujem, aby hra mohla prebehnúť.
  • Musím mať dostatočné zdroje na jej uskutočnenie.
  • Musím mať dosť času na spracovanie registrácií, rozdelenie/prepojenie postáv a podobne.
  • Mám dostatok času komunikovať hráčom všetky podstatné informácie aj v prípade, že svet, v ktorom sa larp odohráva, má zložité alebo dlhé reálie a pod.

Samozrejme, viem, aké ťažké je motivovať hráčov na skorú registráciu a ani tá nezabráni výpadku hráča kvôli chorobe a pod., ale stojí za to pokúšať sa o to znovu a znovu až kým sa to nestane bežnou praxou (v Česku niekedy prebiehajú na larpy aj losovania o miesta alebo obmedzené registračné vlny – a pol roka dopredu, prípadne click-wars…).

Prečo sa chcem ako hráč(ka) registrovať na hru čo najskôr?

Ak poznáme termín larpu dostatočne dopredu, vieme, že chceme ísť, prečo sa neregistrovať?

  • Zaistím si miesto na hre, ktorú chcem hrať.
  • Mám dosť času na to, vybaviť si dovolenku alebo upraviť si program, aby som sa mohla zúčastniť. Plánujem dopredu.
  • Mám dostatok času prediskutovať alebo preštudovať postavu.
  • Viac času na prípravu kostýmu a doplnkov.
  • Viac času na to, pripraviť sa na hru, aby bola taká ako si predstavujem, premyslieť si nejaké možné scenáre.
  • Mám záväzok voči sebe napr. finančne a voči organizátorom, aby som prišiel (výhoda i nevýhoda).
  • Môžem sa dohodnúť s inými hráčmi na účasti a prípadne sa s nimi aj dohodnúť na veciach, ktoré by sme tam chceli spolu robiť.
  • Uľahčujem organizátorom prácu tým, že komunikujem a oficiálne im dávam vedieť, že so mnou majú počítať.
  • Zabezpečujem si finančne a registráciou, že akcia bude môcť prebehnúť.

Áno, v niektorých povolaniach neviem odhadnúť dostatočne dopredu, či dovolenku dostanem alebo nie. Alebo si za ten čas našetriť na výdaje s larpom spojené. A vždy mi do toho môže prísť niečo dôležitejšieho (svadba, pohreb, choroba…), ale ak beriem svoju registráciu a záujem o larp vážne, tak aj s týmto dokážem pracovať – napr. včas ohlásiť neúčasť (hneď, ako to zistím). A nerušiť účasť na základe nálady (v tom by mi mohlo zabrániť aj to, že už som zaplatila) alebo neúčasti kamaráta (organizátori mi pravdepodobne budú schopní zaistiť kontakty aj na iné postavy). Tiež môžem prekonať lenivosť a vypísať všetky potrebné informácie organizátorom, riešiť s nimi postavu skoro – ak je to možné aj z ich strany, písať im nápady a zodpovedne sa chystať.

Prečo sa chcem ako CP/pomocník registrovať včas na hru?

  • CP: Podobne ako hráči, mám čas riešiť kostýmy, zbrane, doplnky, postavy, ktoré bude treba zahrať, aký má byť ich účel a vyznenie.
  • organizátori vedia, kto a koľko ľudí im bude schopných a s čím pomôcť.
  • mám motiváciu prísť na hru – neviaže ma možno registračný poplatok, ale záväzok voči organizátorom.
  • organizátori si môžu naplánovať napr. hromadné scény, ktoré pre nich CP urobia s hráčmi a zaistiť prípadné rekvizity.
  • nielen na bojovkách majú CP možnosť podieľať sa na tvorbe hry a jej prevedení – napr. ako velitelia frakcií, dôležité postavy, organizátori musia mať tieto postavy obsadené dosť dlho pred hrou, aby mohli dostať všetko dôležité info.

Prečo sa neregistrovať na larp tak skoro, ako je to možné?

Nenapadá mi popravde iný dôvod ako ten, že sa pre mňa vyskytnú nejaké závažné dôvody, prečo na hru nakoniec nebudem môcť ísť a môj čas strávený tvorbou/štúdiom postavy a moje peniaze vložené do registrácie alebo do kostýmu by tak boli stratené.

Koľkokrát sa mi to stalo za tých 92 odohraných larpoch v posledných 13 rokov? Nula.

Slová na záver: Buďte milí na svojich organizátorov a registrujte sa čo najskôr, keď viete, že je veľká pravdepodobnosť, že na hru budete môcť ísť. Nerušte registráciu na poslednú chvíľu z iných ako vážnych dôvodov. Komunikujte, zlepšíte tým hru nielen sebe.

Autor: Isilote

Mám rada larpy a rôzne hry a rada tvorím. Rada tiež stretávam ľudí, nech už známych alebo neznámych. Tú tvorbu berte s rezervou. :-)

Pridaj komentár