8 vecí, ktoré by som chcel vedieť

…keď sa rozhodujem, či pôjdem na váš larp…

napísal Nathan Hook

Pripravujete váš úžasný nový larp, propagujete ho a zháňate hráčov. Účasť na vašom larpe však vyžaduje úsilie (v zmysle času a peňazí) a tak by som o ňom rád vedel viac, aby som mohol urobiť dôsledné rozhodnutie o tom, či mi váš larp poskytne to, čo hľadám.

Tu sú informácie, podľa ktorých sa riadim pri rozhodovaní. Dobrý článok alebo video navodzujúce atmosféru je síce super, ale predovšetkým ocením zrozumiteľné a výstižné vyjadrenie o akcii.

  1. LOGISTIKA – Aký je očakávaný počet hráčov, ako dlho trvá akcia, čo bude poskytnuté a čo si hráč má priniesť so sebou. Koľko to stojí a je v cene zahrnuté aj jedlo? Aj vedieť, kde to je / kde sa to koná, pomôže (rovnako ako rada, ako sa tam dostať). Ak sa tam neviem dostať, tak neprídem.
  2. PROSTREDIE & ŽÁNER – Do akého bodu v histórií alebo fikcii je larp zasadený? Ak je to vlastné fiktívne prostredie, akému známemu prostrediu je podobné? Môžete organizovať Cthulhu larp, ale to mi nič nepovie o tom, či je to rýchla, jednoduchá a hrdinská akcia proti mýtu, klasický kozmický horor alebo filmový noirový horor. Aj keď hra nie je založená na konkrétnej existujúcej fikcii, prirovnať ju k jednej alebo trom jestvujúcim je jasná cesta ako na to.
  3. TÉMA – Aké tematické prvky sa snaží larp rozvíjať? Toto je ešte dôležitejšie v prípade, že si mám postavu písať sám, aby som ju mohol vytvoriť tak, že bude nejakým spôsobom vyjadrovať a podporovať tému/-y.
  4. POSTAVY – Kto ich píše? Ak to robia hráči, aké koncepty sú (ne)vhodné a aký druh backgroundu sa k nim hodí? V súvislosti s týmto, je hra jednorázová alebo súčasťou pokračujúcej série s prenášanými postavami?
  5. POZÍCIA V GNS MODELI – Áno, je to primitívne, ale to sú aj Newtonove pohybové zákony a považujeme ich za užitočné. Je cieľom vášho larpu, aby uspokojoval/povzbudzoval/podporoval súťaživých gamistov, umeleckých narativistov, alebo akčno-reakčných simulacionistov? Keď už sme pri tom, je imerzia dôležitým cieľom alebo nie? Ak áno, aký druh imerzie? Aj keď nemáte radi GNS model, stále môžete vysvetliť, aký štýl hry váš larp podporuje.
  6. VÝSLEDOK (CIEĽ) ALEBO EMÓCIA (CESTA) – Je váš larp o postavách, ktoré sa snažia, aby dosiahli cieľový stav, alebo skôr o akceptovaní situácie takej, aká je, a jej prežívaní? Napríklad, ak organizujete larp v stredovekom prostredí, čaká sa od hráčov, že budú vzdorovať sociálnemu usporiadaniu, alebo okúsia život v ňom?
  7. KONFLIKT – Aké druhy konfliktov sa v larpe očakávajú? Bude sa s problémami vysporiadávať latexovými mečmi, riešením morálnych dilem, sociálnymi intrigami alebo vnútornými osobnými konfliktmi? Aké systémy/pravidlá používate na riešenie týchto konfliktov?
  8. HARDCORE – Plánuje larp vytláčať ľudí z ich komfortnej zóny, a ak áno akým spôsobom; fyzicky, emocionálne alebo inak? Je závažná šanca, že by hráči mali traumatický zážitok? V tejto súvislosti, zamýšľate zahrnúť náročný obsah?

Nech sa páči, jednoducho a jasne. Všetko, čo potrebujete je iba dať tieto informácie na stránku vášho larpu.

Nathan Hook je vysoký, tmavovlasý Angličan. Žije v Bristole, kde cez deň pracuje pre Jej Veličenstvo a v noci študuje psychológiu. Niekam vtesnal aj veľa larpovania. Toto je jeho tretí článok v zborníkoch z Knutpunktu. Medzi jeho doterajšie práce patria časti pravidiel D&D a Ars Magica, počítačových hier Gangsters a Cut-throats. Takisto v súčasnosti píše mesačne články o larpe na RPG.net a príležitostne spí.

Poznámky prekladateľa:
Informácie o GNS a imerzii možno nájsť na Larpédii:

Pôvodný článok je zo zborníka z Knutpunktu 2010.

Autor: Duli