„Ešte pivo hostinský,“ zakričí od stolu chlap v koženej tunike so zašlým erbom, ktorý už nerozlúšti snáď ani majiteľ. Po boku mu visí meč a na chrbte moľmi prežratý hrubý plášť.
Popíja pivo po veľkých dúškoch, rozpráva svoje historky a bláznivo gestikuluje.
„Vravím vám, bol som v tom kraji! Nikde som tam stopy po výbuchu nevidel.“
„Ale veď všetci hovoria o explózií, nie?“ oponuje prísediaci chlap v ušpinenom šate a čapici.
„Hovorím, nič. Samozrejme, že som videl zničené dediny a mestá. Avšak nič čo by hovorilo o tom výbuchu.“
„A čo ľudia?“ spýta sa ďalší miestny otrhanec.
„Ale ľudia. Všetko tam nájdeš v dnešnej dobe. Stavajú si nové domy a nikto o tom nechce ani počuť. Teda takmer.“
„Tak vrav,“ vyzve ho prvý.
„No, tak vraj kade tade je možné nájsť nejakú ostatky z boja. Neraz nejaký vzácny predmet po niekom slávnom, kto vtedy zomrel.“
„Nejaké magické zbrane a brnenia?“ opýta sa mladík sediaci na lavici neďaleko zaujatý touto témou.
„Aj to, aj to. Počul som rozprávať aj o iných pokladoch, veď neďaleko stále jedna z magických veží.“
„Že ho vôbec počúvate mladí,“ ozve sa žoldnier od vedľajšieho stola. „Rozprávky sú pre deti. Radšej by ste sa mali zaujímať o skutočné veci.“
„A čo také skutočné máš na mysli?“
„Napríklad to, že hraničiari sa vrátili do havranieho priesmyku a obchodníci konečne začali znovu prúdiť tým miestom. Alebo to, že dostali od kráľa slobodu rozhodnutia, ktorú im oficiálne príde predať akýsi hodnostár z hlavného mesta.“
„Ale na týchto novinkách nie je nič lákavé,“ odpovie nejaký dedinčan z lavice oproti chlapovi v tunike.
„Práveže je to ešte lákavejšie, pretože si môžete byť istý oslavou tejto udalosti. A pri tých kupcoch idúcich tadiaľ, určite nebude chudobná. Stavil by som sa, že aj turnaj tam bude.“
„A to je dôvod, prečo tam ideš ty?“ opýta sa ho chlap a odpije si riadny dúšok z piva.
„Na to koľko si toho vypil ti to ešte myslí. Turnaj sľubuje reálne trofeje. Báchorky o stratených mestách a pokladoch v Carvus terra oproti tomu majú pramálo reálny základ nieto cenu.“
„Ale čo ak sú pravdivé?“ opýta sa horlivý mladík.
„Potom šťastný ten, kto natrafí na tu pravdivú,“ povie žoldnier a mladíkovi sa v očiach zaiskrí nádej.
„A viete čo?“ postaví sa chlap v koženej tunike a dopije zvyšok piva. „Idem aj ja na ten turnaj. A platím pivo pre každého kto ide tiež.“
V hostinci sa rozburáca jasot. Zrazu všetci spoločne pijú na turnaj chystajúci sa v hraničiarskej usadlosti na počesť hodnostára a správy, ktorú prináša. Všetci až na pár osôb ktoré sa pod skrytom svojich plášťov odoberú do bezútešnej noci.
Vitaj dobrodruh vo svete larpu Corvus terra. Vitaj na planéte Atholi, ako ju pomenovali elfovia, keď sa sem preniesli zo svojej umierajúcej planéty Erifrea. Atholi mala kedysi tri mesiace, ale dva z nich, Ayon a Elies, zanikli pri náraze práve s pôvodnou planétou elfov. Na oblohe teda ostáva visieť posledný z mesiacov, Reeya.
Obdobie ktoré nasledovalo potom je v dejinách opisované ako najväčšia katastrofa sveta. Ľudia tieto časy volajú obdobie ohňa a vody, počas ktorého sa povrch planéty preformoval a dal vznik rozličným rasám. Každá má svoju históriu plnú dobrých ale aj zlých chvíľ.
Dnes sa píše rok 674 veku osídlenia, čo je piatym ľudským vekom v poradí. Je rok po konflikte mágov. Katastrofe ktorá začala na magických univerzitách a zasiahla celý svet, no najviac kontinent zvaný Coenaculia. Mágovia počas svojich bitiek neváhali použiť aj všetkých ostatných a tak sa krajina musí zo stretov spamätať. Všade sa obnovujú mestá dediny a usadlosti.
V tomto čase, keď ľudia nenávidia mágiu a každého s touto schopnosťou prenasledujú a lynčujú, sa nachádzame v oblasti známej ako Corvus terra, v obnovujúcej sa usadlosti kráľovskej hraničiarskej jednotky Havrani, nachádzajúcej sa neďaleko havranieho priesmyku.
Havraní priesmyk je veľmi využívanou obchodnou trasou. Jednak preto, že rýchlo spája severnú časť kontinentu s južnou a vďaka hraničiarom je bezpečný. Je to zníženina vytvorená Nekonečnou riekou rozdeľujúca tiahnúci sa pás pohoria na Spodné hradby na severovýchode a Klesajúce štíty na juhozápade.
Aj keď usadlosť leží trochu pomimo obchodnej cesty cez priesmyk je frekventovanou zastávkou pre všetkých idúcich po tejto trase nakoľko v okolí žiadna iná nie je. A práve tu sa nachádzame. Čaká Ťa turnaj na počesť kráľovského hodnostára, oslava sviatku zrelosti, hostina a mnoho príbehov z okolia usadlosti. Ešte raz Ťa vítam na tomto mieste a prajem Ti krásne časy.
Miesto
Skároš (okres Košice – okolie)
Corvus terra je letná LARPová hra organizovaná občianskym združením LARP klub Košice na lúkach neďaleko dedinky Skároš.
Príbeh hry je zasadený do fantasy sveta menom Atholi, ako ju pomenovali kedysi raz dávno vznešení elfovia.
Píše sa rok 674 veku osídlenia, čo je piatym ľudským vekom v poradí. Je rok po konflikte mágov. Katastrofe ktorá začala na magických univerzitách a zasiahla celý svet, no najviac kontinent zvaný Coenaculia, na ktorom je aj pohraničná usadlosť s nenápadným názvom Havraní priesmyk.
Kedy sa hrá?
Hra začína ranným zakikiríkaním kohúta prvého dňa veľkého sviatku tohoto roku, a končí sa vystúpením pána doprostred dennej oblohy na tretí deň.
V našej reči to teda znamená 15.8.2013 od 9:00 – 18.8.2013 do 13:00
Kde sa hrá?
Hrá sa na lúkach neďaleko dedinky Skároš (viď mapka)
Zobraziť Corvus Terra na väčšej mape
Kedy mám prísť na miesto?
Je dobré aby si sa dostavil(a) na herné miesto najneskôr 14.8.2013 v poobedňajších hodinách (ideálne do 19:00 hodiny). Je to práve kôli tomu, aby organizátori nemuseli riešiť neherné záležitosti počas hernej doby, a teda neukracovali hráčov o herný zážitok.
Kde sa bude spať?
Je potrebné aby si každý hráč zaobstaral prístrešok na noc. Spať sa bude v stanovom tábore (pre odvážlivcov je k dispozícii aj šíre nebo pri ohníčku). Teda je potrebné ak máte možnosť doniesť si stany, ak nie, tak sa dohodnúť s niekym, kto stan má.
Máte iné otázky, na ktoré ste tu nenašliodpovede?
Neváhajte nás kedykoľvek kontaktovať na adrese larp.klub.kosice@gmail.com,
alebo na telefónnom čísle: 0905 149 650 (Michal Štelmák – predseda o.z.).
Registrácia na hru
Web
Registrácia
Organizátor
LARP klub Košice o.z.