Na Fanth som prišiel už v pondelok s tým ‚že doma aj tak nemám čo riešiť (rozumej sedieť na riti).
Bol som zvedavý ako na ľudí tak na prostredie. V pondelok ráno to v BA vyzeralo zle ale na východe už to bolo relatívne v pohode. Vystúpil som z busu došiel pred obecný úrad. A tam sa nakontaktoval na Tommika. Ten bol neďaleko. O chvíľu sa tam zjavil aj Vratko s autom a že batoh my zoberú. Aspoň som sa sním nemusel terigať. (Sviňa mala asi 35kg). Ubytoval som sa. Nakoniec sme neboli na avizovanom futbalovom ihrisku ale vedľa chaty. Kde bolo k dispozícii kompletné prvé prízemie. Spali sme vonku v stanoch. Až na tých čo zvykli zadrichmať nadránom v chate. Do stredy to nebolo nič moc. Počasie nám neprialo. Nebol ani nevamposký larp na ktorý som bol vcelku dosť zvedavý. Ja si myslím že sa dal robiť aj za dažďa ale neviem či som nebol jediný.
V stredu sa začalo robiť územie. Najprv sa s hráčmi obišlo územie nech majú aspoň predstavu kedy sú už mimo územia a kedy ešte vnútri. A potom domáci upíry išli pomôcť rozvešať Madrid. Územie sa principiálne dalo rozčleniť na štyri lokality. Relatívna rovinka nad výsekom pre elektrické vedenie. Zarastený bodrel pod vedením (inak aj bezpečná oblasť pred výkonnou mocou). Vrstevnica pod týmto výsekom a vcelku dobrý kopec kde bolo zvyšných 65 percent územia. Ale iba 25% lokácii. Pre toto rozloženie hovorilo viacero faktov ale podľa mňa sa územie príliš centralizovalo. Lokácie sa rozvešiavali ešte aj za tmy. S Tommikom sme mali skvelú nočnú hru s krycím názvom postav si svoje katamkomby. Keď sme dohrmeli zo stavby tak sa prezliekalo do kostýmov. A išlo akési intro. Pri ktorom akože človek prešiel uličku mečov a čosi zahulákal. Malo to byť niečo v zmysle – Neprísť na Dobrofanth je ako zbytočne zostarnúť o jeden rok. Ja už akosi nezvládam brať takéto veci vážne tak som sa pokúsil o malú zmenu ale typu – prísť na Dobrofanth, v tomto momente som bol akosi vždy zastavený, a k výroku „je ako o rok zbytočne nezostarnúť som sa už nedostal“. Následne som bol poslaný uličkou späť a jeden z tých mečíkov ma vcelku bolestivo trafil na lopatku. Macovi sa to v hlave urobilo cvak, cvak a začal sa v ten večer hrať vlastnú hru. Najprv som sa nenápadne vytratil za stan a potom nápadne do paže. Na opätovné vyvolanie som už nedbal. V danom momente som asi pár ľudí nahneval ale to sa stáva. Nasledovalo intro pri ktorom sa upíry predstavovali a boli skúšaný z pravidiel. Keď som sa ta pobral na keďže sa nikto nehrabal tak som stopnutý že ja posledný. Tak som sa zobfuskoval a išiel si pozrieť o čom to vlastne je. K prvej fakle som sa dostal asi na 10m. Vypočul kus rozhovoru a potom šiel ďalej. Obišiel som cez blbý popadaný les popri všetkých fakľách a až na miesto kde sa ľudia zas dávali dokopy. Tam som sa pár metrov o nich vylehnil a pripadal si ako správna kanálová krysa (rozumej Nosferat ktorého som mal hrať v hre). Ani som im nechýbal . Vzhľadom na nedokončené územie. A neskorý nočný koniec. Sa hra začala až okolo 10:30. Hráči boli nejaký zmrznutý a Tommik na administratívnu časť územia. Tardubal akosi nedostal voľno. Prvá hodina bola o tom že hráči sa rozliezli škrečkovať obete (krv) a rôzne bylinky. Ďalšiu hodinu som strážil kemp takže hra pre mňa začala asi tak okolo 13:00. Predtým som do svojho tajného akurát navláčil nejaké obete. Inak tajné sídlo bolo neoceniteľné. (Za celú hru my tam nikto nevliezol). Čo sa týka hry tak som bol Nosferatu s Flawom dobrák – nevláči herné zbrane, nemôže vyzývať. Hru som chcel postaviť na kšeftovaní s kadečím ale akosi to dosť dobre nešlo. Väčšina si totižto bežala po svojich veciach. Vzhľadom na to som začal vystupovať pri rozhovoroch ako funusák. A vytvoril si akýsi herný charakter. Pôvodne som mal na Larpe 5 kostýmov ale po prvej noci som usúdil že pôvodná myšlienka s menením identít je v danom prostredí nehrateľná. Pokiaľ ju človek ozaj nemení pretože zakapal. V hre boli tri veľké veci čo to tam mali zatočiť. Nagaraje – ktoré si tam páchali akési rituály, Lovci ktorý si išli po vlastných a trochu vykášali + ballita, ktorý mal nejaký fakt temný quest. Dodatočne tam boli aj Ďaľšie veci ale tie neboli až tak dôležité. Počas prvej noci som pustil ako charakter takú hlášku. Že si ma až lovci presvietili či náhodou nekopem ich ligu. Nekopal som. Ale keďže to bolo neďaleko Elýzea nič sa ďalej neriešilo. Počas prvej noci Stihli byť Nagaraje prichytené lovcami uprostred rituálu. A tí im to vybielili. Plus kvôli ešte nejakým veciam zomreli ešte dvaja hráči. Takže z 21 relatívne akčniacich hráčov bolo 5 dole. (Zvyšný boli pomerne statív) Akciu dosť ochudobnilo že sa tesne pred ňou odhlásilo cca 15 ľudí. To fakt nepoteší. A danom zložení rady nešla robiť ani politika. Moje osobné questy boli zosabotavať princovu manufaktúru. Úspech z piatich nocí zarobila len raz a tiež len pár zlatých. Druhý bol vyhrať Miss Vampirica na Fieste Magne.
Druhá švrtočná noc bola kratšia lebo potom už bola tma. Počas nej som sa mal dosť velkího kapra vzhľadom na to že to čo som ako Nosfik chcel hrať dosť dobre nešlo. K večeru to začalo byť zaujímavé bo som okrem iných rozhovorov vypočul ako nás Ryško chcel predať. Lovcom. Tak sme s primogenkou šli robiť bodrel. Že však treba niečo robiť bo oni cez deň prídu a sme upečený. Primogénska rada neschopná akcie a šerif (podotýkam kripel bez meča) to mal na saláme. Gargoyla by aj niečo robiť chcela ale šerif jej rozkazoval takže nič. Keď som to bol druhýkrát skontrolovať ešte sa nebojovalo. A keď tretí tak to už bola situácia úplne iná pretože Ryško a odpadnutý primogén už boli na kašu. A tak pošiel aj Ballita. A zas nám pribudli nejaké mŕtvoly. Teda ubudlo primárnych postáv. Tommik už bol z toho jemne mimo pretože takíto masaker tam ešte nemali. Ďaľšiu hernú noc sa podarilo vyriešiť aj Lovcov – tí predtým ešte stihli niekoho rozbiť. A mňa z môjho dobráka chytal zrádnik. Ono hra bola fajn, ale keď všetko podstatné sa v konečnom dôsledku riešilo na meče. Tak som nič nemohol. Reálne my chýbali nejaké páky na to aby som niekoho do niečoho tlačil. Môj quest sa potom neskôr plnil už skoro sám a územie tak dobre ako ja nepoznal nikto. (To bude tým pretĺkaním sa kade tade). Ono možno by to šlo hrať ale keďže ľudí bolo málo tak to tej hre dosť ubralo. Pritom questov a nápadov bol kopec len som so svojím charakterom netrafil. Štvrtá noc bola predsa len o inom. Asi aj preto ‚že skoro všetci “športovci“ ‚hráči ktorí to berú viac kompetitívne, sa uvoľnili padla z nich istá zodpovednosť ich postáv, cieľov a išli sa hrajkať. To už som si ale za expy dokúpil 3‑kový potence a išiel sa hrať tiež. Recept na bombu sa my ale už zohnať nepodarilo. Knižnica bola prázdna (vykradnutá) a sklad s materiálom my tiež vybrali pred nosom. To ma vcelku sklamalo. Princovi som manufaktúru už robil úplne a nechal tak. Aspoň sme do obehu začali púšťať všakovaké mylné informácie a podozrenia. Ale to bolo tak vsio. Vcelku ma hnevalo že som všade prišiel tak 5 minút po 12. Posledná noc bola ale jednoznačne najakčnejšia. Behala nám tam spektra, hulákajúci gangrel aj dajaké sprisahanie. Z vecí čo podľa mňa stoja za zmienku tak bolo ako spektra vpadla do elýzea a temer nikto sa tam nemal k tomu aby s ňou bojoval. Takže chudák čo pred ňou celý čas zdrhal nebol ani v tom blbom elýziu v bezpečí. No a čo spravili Bobor s Milošom to fakt stálo za to. Okrem toho že úžasne hrali Ravnosákov tak. Zmákli ešte dve akcie kde klobúk dole. Najprv uniesli Šerifa spred Elýzea pričom všetkým cestou nakecávali že nejak moc chlastal. Zobrali mu kľúče a zavreli do vlastného väzenia.
(Je pravda že keby Vratko na seba to sensory overlaod (rozumej pár minút si úplne mimo) nepustil tak nič, keď oni to hrali tak dobre až mu to nedalo). Druhá bola keď Sensory overload pustili na správcu elýzia. A za ani nie dve minúty mu úplne dočarbali obrazáreň v Elýziu. Tommik(správca) sa o tom vyjadril asi takto – Jednotka rýchleho nasadenia šuvix. To prasiatko čo je na tom obraze vzniklo za asi dve sekundy. No a na dôvažok ho tam zavreli. Potom bol na nich vyhlásený bloodhunt. Ale to už do konca hry nebolo veľa času. Z toho čo viem tak Odpadlík Salubri ešte s dakým rozbili šerifa. Gargyola mala vtipný moment. Vletela princovi narušiť rituál. Cez stenu dnu tresk, bum prásk, a o chvíľu zas cez stenu von. A no vo finále rozbili aj Gargoylu. Z vecí čo sú síce nanič ale potešia bolo vykopnutie väzenia a princovho elýzia ktoré som následne aj vybrakoval.
Kebyže mám hru nejako zhodnotiť ako celok tak
–Bolo málo ľudí, ale to je len na tých ľuďoch. Keď si to nevedia správne spočítať nech sa radšej ani nehlásia. Ako keď sú nejaké ozaj vážne dôvody tak ok. Ale 15 takých dôvodov určite nebolo.
–Questy boli pripravené dobre ale nejako to nepovycházalo. Stáva sa
–Organizátor – na všetky problémy ktoré boli, klobúk dole čo postíhal, navyše keď bol ešte chorý, Druhé T z TNT nedostalo voľno. Ako čo sa dalo pomôcť to sme pomohli ale zvyšok no smola.
–Kostými a RP podľa mňa všetko malo aspoň nejakú základnú úroveň od ktorej to šlo smerom hore.
–Atmosféra bola dobrá ale na väčšine hráčov my vadil taký ten užívateľský prístup ku chate a vybaveniu. Minimálne tí čo prespávali vnútri sa mali starať viac
–Systém fungovania Larpu my pripadal dosť dobrý až na boje. Okolo boja s lovcami som prešiel asi štyrikrát v nemom úžase, že sa tam ešte niečo rieši. Ako aby tam sedem osem ľudí riešilo niečo (boj )vyše 45 minút. Ako to fakt nemusím. Kazilo to taký ten dobrý dojem. A vyrábalo nelogickosti pri dvojitom časovaní. Snáď sa stým niečo ešte porobí.
Akcia my fakt prišla dobrá akurát škoda ľudí- málo , boj – achjaj.
V každom prípade akciu odporúčam ďalej a ak my to budúci rok vyjde (prachy & čas) tak prídem.